כתיבה שיווקית

 

אחד הדברים המרכזיים של כתיבה שיווקית היא הנעת הגולשים לפעולה. כבר הראו מחקרים כי גולשים לא קוראים את הטקסטים באתרים באינטרנטת. גולשים מגיעים לאתר בכוונה לקבל מידע או לבצע פעולה במהירות ולעבור הלאה. כאשר גולשים מגיעים לאתר הם סורקים את הטקסט בצורה מהירה בכוונה לבדוק אם המידע שהם מחפשים אכן נמצא באתר. כאשר נעשית כתיבה שיווקית  טובה באתר, המידע יהיה מסודר בצורה ברורה לפי נושאים או קטגוריות. הפסקאות תהיינה קצרות וממוקדות.

 

הכותרות תהיינה ברורות וקצרות. הטקסט עצמו יהיה ברור, רצוי מקורי, אמין ויכלול את המידע הדרוש ללקוח הפוטנציאלי שגלש לאתר. כתיבה שיווקית היא כתיבה שימושית – מה הלקוח מחפש באתר שלי? איך אני נותן לו את המידע בצורה הברורה ביותר שגם תביא אותו לכדי פעולה. איך אני משאיר את הלקוח הפוטנציאלי באתר שלי ולא מבריח אותו לאתרים אחרים. כתיבה שיווקית באינטרנט צריכה לקחת בחשבון את מיצוב ומיתוג החברה ולהתאים את סגנון החברה לחברה וללקוחותיה. חברה שעוסקת בפיננסים והמיצוב שלה הוא מכובד ורציני לא יכולה להשתמש בטקסטים של כתיבה שיווקית בשפה "נמוכה" או סלאנג כתיבה שיווקית עבור אתר העוסק בסגנון חיים יהיה שונה לחלוטין.

 

כתיבה שיווקית לאינטרנט היא לא רק כתיבה באתר האינטרנט אלא גם כתיבה של חומר שיווקי נוסף שמגיע ללקוח הפוטנציאלי או במקרה של גולשים - באמצעות האינטרנט. דוגמא לכתיבה שיווקית כזו היא למשל כתיבה של מצגות או ניוזלטר. מצגות הם כלי שיווקי בו נעשה שימוש החל מפגישות עסקיות ועד כנסים מקצועיים. מאחר וכל אחד יכול להכין מצגת באמצעות פאוורפוינט אנשים בטוחים שהם מכינים מצגות טובות. אבל ההבדל בין מצגת מעולה למצגת גרועה היא פעמים רבות כתיבה שיווקית. הכתיבה צריכה להיות עניינית וקצרה. עמוד במצגת לא יכול להיות עמוס מדי. מומחי כתיבה שיווקית יודעים כיצד לעשות זאת בצורה מקצועית ויעילה.